https://www.hrevolution.hu/

karrier tervezés, munkaerő piaci program, csoportos leépítés
DE EN HU
 

LEGYÜNK BENT AZ ÁTLAG BÉREZÉSBEN!

Kérjünk visszajelzést a HR beszállítóinktól a cégünk munkaerő-piaci pozíciójáról, a régió/iparág munkáltatóihoz képest a juttatásaink versenyképességéről. Járjunk utána online bérpiaci felmérésáltal, pl: www.smartscale.hu Legyünk bent az átlag bérezésben, vagy inkább legalább 10-15%-kal felette. A vállalatok legtöbbször elfelejtik, hogy bár a versenyképes bér nélkülözhetetlen a munkaerő megszerzéséhez, önmagában édes kevés a megtartáshoz.

TUDJUK MEG A VALÓS OKOKAT

A legmegbízhatóbb módja, ha bevonjuk a munkavállalóinkat, közvetlen tőlük kérdezzük meg. Gyűjtsünk be adatokat, tényeket a ki- és belépő munkavállalóinkról (korosztály, nálunk eltöltött idő, kilépés oka, melyik területen, melyik felettesnél dolgozott, bejárás/elszállásoltatás/ stb.). Mérjük az elköteleződést a munkavállalók körében, beszélgessünk a középvezetőinkkel, sőt a munkavállalókkal is akár csoportosan.

CÉLIRÁNYOS KEZELÉS, VEZETŐSÉG ELKÖTELEZŐDÉSE

Abban az esetben, ha nem a teljes felsővezetői csapat elkötelezett a változás mellett, úgy nem lehet igazi, hosszútávú eredményeket elérni. Ezért a munkaerőpiaci változásokról, a cégen belüli konkrét, jelenlegi helyzetről (fluktuáció okai, elköteleződési szint, munka- vállalók érzései, stb.) tiszta képet kell mutatni, majd együttesen kidolgozni a cég munkaerő megtartó programját, annak elemeit, lépéseit a feltárt okok alapján, priorizálva.

HA STABILIZÁLTUK A FLUKTUÁCIÓT ...

Nem lehet egyszer kezelni, erre folyamatosan oda kell figyelnünk! Végezzünk heti hangulat- vizsgálatot, kérjünk visszajelzést munkavállalóinktól 2 másodperc alatt a hangulatáról :-) :-( Ha látjuk, hogy 200 főből az adott héten 125 fő :-(, akkor valami történt, így érdemes azonnal az okokat feltárni és kezelni, mert itt indul el a lavina. Tegyük rendszeressé a középvezetőinkkel, munkavállalóinkkal a beszélgetést. Strukturáltan, előre felkészülten.

CÉGÜNK HÍRNEVÉNEK ERŐSÍTÉSE

Tudjuk meg, hogy miért szeretnek nálunk dolgozni. Készítsünk pozitív munkavállalói profilt, ebből pedig készítsünk 2 perces videókat. Ezt a cégünk külső kommunikációjára, toborzási kampányra is tudjuk használni. Ha magas az elköteleződés, akkor az ajánló program az egyik legerősebb toborzási módszer, érdemes motiváló rendszerként működtetni. Adjunk konkrét visszajelzést dolgozóinknak munkájukról. Mit csinálnak jól, mit és hogyan kellene másképp.